30 Aralık 2013 Pazartesi

Sözde yerel haber siteleri

Değerli okurlarımız bir çok yazımızda çeşitli siteleri ele alarak bazen uyarı bazende tavsiye babında sizlere bazı bilgiler vermeye çalışıyoruz.




Bugün ki konumuzda yerel haber siteleri ve bu sitelerin çoğalması hakkında bazı bilgiler vermeye çalışacağız.

İlk kriter "Sıcak Haber"

Günümüzde bilginin okurlara ulaşımı o kadar hızlandı ki artık olay ve bu olayın okura ulaşımı arasında neredeyse dakikalar oynamaktadır.

Haliyle bu durum haber sitelerinin dikkat etmesi gereken ''Sıcak haber'' etkeninide en önemli etkenler arasında ilk sıraya almaktadır.

Gerek ekonomik, siyasal, gündem, aktüel ve spor dallarında gelişen haberler her ne kadar doğru bir şekilde iletilmesi gereksede bir ayrı konuda hızlı iletilmesidir.

Aksi taktirde çok kısa bir süre sonra söz konusu olay haber değerini kaybedecektir ve haliyle söz konusu haberi yayınladığınız yerel haber sitenizde haber sitesi özelliğini kaybedecktir.

Olayın oluşumunun üzerinden bir kaç saat geçtikten sonra artık bu haber değil bilgi niteliği taşıyan bir içerik olacaktır.

O zaman napıyoruz?

Sonuç olarak haberleri en hızlı zamanda okurlarımıza iletmemiz web sitemizin kalitesini artıracaktır ve haber sitesi olma yolunda en önemli kriteri yerine getirmiş olacağız.

İkinci kriter "Doğru Haber"

Özellikler yerel haber siteleri haberlerini bazı ajans ya da ulusal haber kaynaklarından almaktadır, yayınladıkları içeriklerin neredeyse %90 lık kısmı belirli kaynaklardan alınarak yayınlanır ve bu durumda yayınladığınız haberlerin doğruluğunu bilemezsiniz.


Bu durumda yapmamız gereken şudurki, haber sitesi editörü ya da yayın yönetmeni kesinlikle gündeme hakim olmalı ve yayınladığı haberin doğruluğunu test edebilmeli.

Belirli görüş ya da kuruluşlara bağlı haber yapmamalı ve tarafsız olmalı, çünkü haber siteleri algı yönetimini doğrudan etkiler ve yayınladığınız haberler okurlarınızı doğru yönlendirmeli hatta mümkünse yönlendirmememli ve sadece bilgilendirmeli.

Üçüncü konu "Sosyal Medya"

Sosyal medya'yı kullanmıyorsanız hayallere kapılmayıni ne yaparsanız yapın hayal ettiğiniz kitleye ulaşamayacaksınız, günümüzde özellikle haber sitelerinin trarfiğinin büyük bölümü sosyal medya kanallarından sağlanmaktadır.


Haber sitenize bağlı öncelikli Facebook, Twitter ve tüm sosyal medya platformlarındaki profillerinizde haber sitenizle eş zamanlı olarak içerikleriniz yayınlanması sizin için olmazsa olmazdır.

Bu durum sadece doğrudan trafik değil haber sitenizin popüleritiesi ve arama motorlarındaki otoritesinide arttıracaktır.

Geldik zurnanın sırt dediği yere "Haber sitesinde alakasız içerikler"

Ne yazıkki son dönemlerde haber sitelerinde içler acısı durumlar görmekteyiz, bunlardan bazıları sözde yerel haber sitesi ama önceliği ulusal haber olarak siteler, dizi, film, fragman vb.. konularla arama motorlarından trafik elde etmeye çalışacan siteler.

Ve en korkuncu henüz bir olay oluşmadan önce indexlenmek için içeriği yayınlayan siteler, örneğin henüz maça 10 gün varken "Beşiktaş - Fenerbahçe maçı özeti" vb... konularla artık olayı iyice abartan arkadaşlar.

Bu durumlar değil haber sitesi, sağlıklı bir site olmanızi bile engeller.. madem değişik bilgilerle dolu bir site açacaksınız o zaman bir blog açın ve yazın haber sitesi altında insanları boş yere yormayın.

Bugunluk konu hakkında söyleyceklerimiz bu kadar, esen kalın.

http://www.kayserigundem.net/haber-kayseri/item/5968-yerel-haber-siteleri-hakkinda.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder